WEKO3
アイテム
ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEY MIYAKEと Mame Kurogouchiの関係性を事例として―
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/1038
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/103833340783-8950-443d-919b-75cb2d1e5ac2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEYMIYAKEと MameKurogouchiの関係性を事例として― (486.8 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-06-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEY MIYAKEと Mame Kurogouchiの関係性を事例として― | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Inheritance and Shift of Brand Identity: A Case of the Relationship between ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | cultural branding | |||||
キーワード | ||||||
主題 | CCT | |||||
キーワード | ||||||
主題 | brand identity | |||||
キーワード | ||||||
主題 | fashion brand | |||||
キーワード | ||||||
主題 | ISSEY MIYAKE | |||||
キーワード | ||||||
主題 | Mame Kurogouchi | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, 晃子
× 田中, 晃子× Tanaka, Akiko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述 | In this article, I note that the brand identity is inherited between fashion brands ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi, according to Holt's cultural branding framework. Chapter 1 summarizes existing research related to brand strategy and consumer reaction to it in the fashion industry. Chapter 2 discusses cultural branding in an unequal society. I will analyze the changes in consumption patterns from the era of high economic growth to the era of disparity, using statistical data. Then, I will discuss the characteristics of the ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi brands. The designers of both brands have a master-student relationship. Furthermore, I analyze how the brand identity of both the brands was inherited; the inheritance and the shift are deciphered. In Chapter 3, I will try text analysis based on interviews with users, revealing how Mame Kurogouchi's cultural branding is accepted by consumers. |
|||||
書誌情報 |
ja : 旭川大学経済学部紀要 en : The journal of Faculty of Economics Asahikawa University 号 81, p. 99-124, 発行日 2022-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 旭川大学経済学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 18841481 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12396640 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |