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  1. 紀要
  2. 旭川大学(~2023)
  3. 旭川大学経済学部紀要
  4. 81(2022.3.31)

ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEY MIYAKEと Mame Kurogouchiの関係性を事例として―

https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/1038
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/1038
33340783-8950-443d-919b-75cb2d1e5ac2
名前 / ファイル ライセンス アクション
P099-124(田中).pdf ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEYMIYAKEと MameKurogouchiの関係性を事例として― (486.8 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-06-17
タイトル
タイトル ブランド・アイデンティティの継承と転換―ISSEY MIYAKEと Mame Kurogouchiの関係性を事例として―
言語 ja
タイトル
タイトル Inheritance and Shift of Brand Identity: A Case of the Relationship between ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 cultural branding
キーワード
主題 CCT
キーワード
主題 brand identity
キーワード
主題 fashion brand
キーワード
主題 ISSEY MIYAKE
キーワード
主題 Mame Kurogouchi
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田中, 晃子

× 田中, 晃子

WEKO 1933

ja 田中, 晃子

ja-Kana タナカ, アキコ

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Tanaka, Akiko

× Tanaka, Akiko

WEKO 1934

en Tanaka, Akiko

Search repository
抄録
内容記述 In this article, I note that the brand identity is inherited between fashion brands ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi, according to Holt's cultural branding framework.
Chapter 1 summarizes existing research related to brand strategy and consumer reaction to it in the fashion industry.
Chapter 2 discusses cultural branding in an unequal society. I will analyze the changes in consumption patterns from the era of high economic growth to the era of disparity, using statistical data. Then, I will discuss the characteristics of the ISSEY MIYAKE and Mame Kurogouchi brands. The designers of both brands have a master-student relationship. Furthermore, I analyze how the brand identity of both the brands was inherited; the inheritance and the shift are deciphered.
In Chapter 3, I will try text analysis based on interviews with users, revealing how Mame Kurogouchi's cultural branding is accepted by consumers.
言語 en
書誌情報 ja : 旭川大学経済学部紀要
en : The journal of Faculty of Economics Asahikawa University

号 81, p. 99-124, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 旭川大学経済学部
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18841481
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12396640
著者版フラグ
出版タイプ VoR
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Ver.1 2023-05-15 08:46:36.928109
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