ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 旭川大学(~2023)
  3. 旭川大学経済学部紀要
  4. 79-80(2021.3.31)

教師教育におけるセルフスタディ:日本の学校教育におけるその意味の考察

https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/973
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/973
a56e9358-b97f-4835-ac11-57c9a1839b9f
名前 / ファイル ライセンス アクション
P147-163(齋藤).pdf 教師教育におけるセルフスタディ:日本の学校教育におけるその意味の考察 (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-04
タイトル
タイトル 教師教育におけるセルフスタディ:日本の学校教育におけるその意味の考察
言語 ja
タイトル
タイトル Teacher Education and Self-study:Exploring the challenge in Japanese school education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Teacher education practice, Self-study
キーワード
主題 Collaboration
キーワード
主題 Teacher education community
キーワード
主題 Social change
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 齋藤, 眞宏

× 齋藤, 眞宏

WEKO 1833

ja 齋藤, 眞宏

ja-Kana サイトウ, マサヒロ

Search repository
Saito, Masahiro

× Saito, Masahiro

WEKO 1834

en Saito, Masahiro

Search repository
抄録
内容記述 The most frequently asked question is what self-study teacher education research is. However, the most important question is why we do self-study of teacher education practices. First, self-study of teacher education practices is a methodology to improve your teaching about teaching. It starts with inquiring personal situations, focusing on“a living contradiction.”However, self-study is not only about you. Next, as a self-study researcher, you extend your understanding through critical collaborate inquiry, employing dispositions of openness and appreciating feedback from critical friends and others. Last, you will frame and reframe your interpretations about your practices through a transparent and systematic research process and contribute to the accumulation of pedagogy of teacher education.
In my conclusion, self-study of teacher education practices:
1. improves teaching about teaching and learning about teaching
2. builds the community of teacher education/educators
3. contributes to make our school more democratic, which consequently creates more just and democratic society. Self-study is significant for social change in Japan.
言語 en
書誌情報 ja : 旭川大学経済学部紀要
en : The journal of Faculty of Economics Asahikawa University

号 79-80, p. 147-163, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 旭川大学経済学部
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18841481
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12396640
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 08:48:16.987474
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3