WEKO3
-
RootNode
アイテム
「表現」をするということその1:作ることから表現することへ
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/923
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/923329f2d8b-d13e-47c5-b18e-96cfcc71129c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-05-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「表現」をするということその1:作ることから表現することへ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Considerations Regarding "Expression" Part1 From completing work to expressing | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
椎名, 澄子
× 椎名, 澄子× 佐藤, 貴虎× Shiina, Sumiko× Sato, Takatora |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述 | In this paper, the questionnaire survey of kindergarten teachers in I district regerding the artistic expression is examined and the analysis of the free description in this questionnaire are done. In conclusion, it can be understood that the emphasis on completing the work rether than expressing is laid in the current kindergartens. This paper concludes with suggestions to improve the practical situation to kindergarten teachers. | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | 本論文では、造形表現についての各園での取り組みについてI管内の幼稚園教諭への質問紙調査を行い、自由記述に関する回答と幼児教育に関する3法令と照らし合わせ分析を試みた。結論として、表現することより作品を完成させることに重きを置いている現状が保育現場にあることが把握でき、そのことが造形表現活動を円滑に進めることが難しくなっていることが理解できた。保育者養成において、「表現」そのものの意味を学生に伝えていくことの重要性が浮かび上がってきた。 | |||||
言語 | ja | |||||
書誌情報 |
ja : 旭川大学短期大学部紀要 en : The journal of Junior College, Asahikawa University 号 50, p. 1-8, 発行日 2020-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 旭川大学短期大学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21861544 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12568360 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR |