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アイテム
介護福祉士養成新カリキュラムに伴う指導教育に関する研究
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/829
https://aulib.repo.nii.ac.jp/records/829517d1749-3d52-4ce2-8392-02a394d97078
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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介護福祉士養成新カリキュラムに伴う指導教育に関する研究 (1.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-09-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 介護福祉士養成新カリキュラムに伴う指導教育に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A study on instruction education with the care worker training new curriculum | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
宮下, 史惠
× 宮下, 史惠× 近藤, 亜弥× Miyashita, Fumie× Kondo, Aya |
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抄録 | ||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine the teaching methods of the persons who completed the training course for nursing care worker practical training instructor and explore the problem. As a result, care workers are required to support life support and staff according to the mental and physical condition based on the grounds. On the other hand, the problem of acquisition of appropriate teaching method became clear. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | 本稿の目的は、介護福祉士実習指導者講習会修了者の指導方法を検証し課題を探ることである。その結果、介護福祉士には、根拠に基づく心身の状況に応じた生活支援や職員を教育する必要が求められる。他方、その適切な教授方法の習得という課題が明らかとなった。 | |||||
書誌情報 |
ja : 旭川大学短期大学部紀要 en : The journal of Junior College, Asahikawa University 号 47, p. 1-16, 発行日 2017-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 旭川大学短期大学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 21861544 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12568360 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |